کد مطلب:119088 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:245

امام خمینی قدس سره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران











دانشمندان بزرگ جهانی می خواهند مولا امیرالمومنین را معرفی كنند و به دیگران بشناسانند یا كتاب نهج البلاغه را؟ ما با كدام مونه و با چه سرمایه ای می خواهیم در این وادی وارد شویم؟

ما درباره ی شخصیت علی بن ابیطالب از حقیقت ناشناخته ی او صحبت كنیم یا با شناخت محجوب و مهجور خود.

اصلا علی علیه السلام یك بشر ملكی و دنیوی است كه ملكیان از او سخن گویند یا یك موجود ملكوتی است كه ملكوتیان او را اندازه گیری كنند...

پس اولی آن است كه از این وادی بگذریم و بگوییم علی بن ابی طالب فقط بنده ی خدا بود و این بزرگ ترین شاخصه ی او است كه می توان از آن یاد كرد و پرورش یافته و تربیت شده ی پیامبر عظیم الشان است و این از بزرگ ترین افتخارات او است. كدام شخصیت می تواند ادعا كند كه عبدالله است و از همه عبودیت ها بریده است، جز انبیاء عظام؟ و اولیاء عظام؟ كه علی علیه السلام آن عبد وارسته از غیر و پیوسته به دوست كه حجب نور و ظلمت را دریده و به معدن عظمت رسیده و در صف مقدم است.

و كدام شخصیت است كه می تواند ادعا كند از خردسالی تا آخر عمر رسول اكرم در دامن و پناه و تحت تربیت وحی و حامل آن بوده است، جز علی بن ابیطالب كه وحی و تربیت صاحب وحی در اعماق روح و جان او ریشه دوانده است، پس او به حق عبدالله است و پرورش یافته ی عبدالله اعظم.[1].









    1. قسمتی از پیام امام خمینی قدس سره به كنگره ی هزاره ی نهج البلاغه، سال 1360.